ျမန္မာျပည္၏ အေကာင္းဆံုးကြန္ဒိုတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Skysuites ကြန္ဒိုအေရာင္းျပပြဲ
×

လြန္ခဲ့ေသာ ၁၁ ႏွစ္ မုိးဖြဲ ေလးမ်ား တေျဖာက္ေျဖာက္က် ဆင္းေနသည့္ ဇူလုိင္ ၁၁ ရက္တြင္ အႏုပညာေလာကတစ္ခုလံုး အုန္း အုန္းကြၽက္ကြၽက္ ျဖစ္ခဲ့သည္။

ထုိေန႔သည္  နာမည္ႀကီး သ႐ုပ္ေဆာင္ေဒြး အႏုပညာေလာ က အပါအဝင္ ၎၏ မိသားစုႏွင့္ ပရိသတ္မ်ားကို ႏႈတ္ဆက္ထြက္ ခြာသြားသည့္ ေန႔ပင္ျဖစ္သည္။

ထုိေန႔က တစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိ ၎ ကို အားေပးေနေသာ ပရိသတ္ မ်ား ဝမ္းနည္းျခင္း၊ ပူေဆြးျခင္း၊ ယူက်ဳံးမရျဖစ္ျခင္း၊ မယံုႏိုင္ျခင္း မ်ားျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကအတြက္ သဘာဝဆန္သည့္ မင္းသားတစ္ ဦးကို လက္လႊတ္ဆံုး႐ံႈးရသည့္ ေန႔လည္းျဖစ္သည္။

ယေန႔သည္ မင္းသားေဒြး ကြယ္လြန္သည္မွာ (၁၁)ႏွစ္ ျပည့္ ၿပီျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္႐ုပ္ရွင္ ေလာကတြင္း ၎ေနရာကို အစား ထုိးႏိုင္သည့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ယေန႔ တိုင္ ထြက္ေပၚလာျခင္း မရွိေသး ဟု ပရိသတ္မ်ားက မွတ္ခ်က္ျပဳ သည္။

ကိုသားႀကီးဟု အမ်ားက ခ်စ္စႏိုးေခၚေသာ ေဒြးသည္ နာမည္ႀကီး မင္းသားတစ္ဦးျဖစ္ရန္ ေအာက္ေျခက စခဲ့သူျဖစ္သည္။ ႐ႈတင္မန္ေနဂ်ာဘဝျဖင့္  အခ်ိန္ အေတာ္ၾကာ ျဖတ္သန္းၿပီး ကင္မရာမန္း၊  ထုိမွတစ္ဆင့္ မင္းသားျဖစ္လာသူျဖစ္ရာ ႐ိုက္ ကြင္းေပၚမွ အေျခခံ စက္မႈလုပ္ သားႏွင့္ လူၾကမ္းမ်ား၊ ဇာတ္ပို႔၊ ဇာတ္ရံမ်ား၏ဘဝကို အၿမဲ စာနာ အားေပးတတ္္သည္။

နာမည္ႀကီးမင္းသား ျဖစ္ ေတာ့လည္း ၎၏ ျပင္ပအသြင္ သဏၭာန္သည္ မ်က္ႏွာထားတည္ တည္သျဖင့္ မာေက်ာသည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း ႐ိုက္ကြင္းေပၚတြင္ ထိုသို႔မဟုတ္။ ဟိတ္ႀကီး ဟန္ႀကီး ျဖင့္မေနဘဲ စက္မႈလုပ္သားမ်ား အပါအဝင္ မည္သူ႔ကိုမဆို ၿပံဳး ရယ္ႏႈတ္ဆက္တတ္ၿပီး ႐ႈတင္တြင္ လာေရာင္းသည့္ စားစရာမ်ားကို႐ိုက္ကူးေရးတစ္ဖြဲ႕လံုးအား အၿမဲ ဝယ္ေကြၽးေလ့ရွိသည္။ ထို႔အျပင္ နယ္ဘက္ (သို႔မဟုတ္) ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕စြန္ကဲ့သို႔ေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ႐ိုက္ကြင္းရွိပါက ႐ႈတင္သို႔ လာ ေရာက္ ၾကည့္႐ႈသည့္ ကေလးမ်ား၊ ပရိသတ္မ်ားကို ေကြၽးရန္ ရွိသမွ် မုန္႔သည္ တိုင္းလိုလို ႐ႈတင္၌ ေခၚထားေလ့ရွိသည္။

ထုိ႔အျပင္ ဇာတ္ကားတစ္ ကား ႐ိုက္ကူးၿပီးတိုင္း ႐ႈတင္တစ္ ဖြဲ႕လံုးကို တန္းစီခိုင္းကာ မုန္႔ဖိုးေပး ေလ့ရွိေၾကာင္း ကိုသားႀကီးအနီး တြင္ ၁၇ ႏွစ္ခန္႔ မန္ေနဂ်ာအျဖစ္ အနီးကပ္ လုပ္ကိုင္ေပးသည့္ ဒါ႐ိုက္တာစတီးလ္ (ေဒြးေမတၱာ)က ေဒြးအေၾကာင္းကို ျပန္ ေျပာင္းေျပာျပသည္။

‘‘ေခ်ာကလက္ေလးေတြ တန္းစီဆိုၿပီး အကုန္လံုးကို တန္း စီခိုင္းတယ္။ ႐ႈတင္အဖြဲ႕မဟုတ္ဘဲ အျပင္ကလူေတြ လာတန္းစီလည္း မ်က္ႏွာမၾကည့္ဘဲ ပိုက္ဆံေပး တယ္။ ငါးသိန္းေလာက္ယူခဲ့ဆုိၿပီး တစ္ေထာင္တန္ေတြကိုေရၿပီး မ်က္ႏွာမၾကည့္ဘဲေပးေတာ့ သံုးခါ ျပန္တန္းစီတဲ့သူကိုလည္း ေပး တယ္။ အရင္ကဆို အေပ်ာ္ သေဘာအေနနဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာေတြက အစ ျပန္တန္းစီတယ္။ ဘယ္သူ လာတန္းစီစီေပးတယ္။ အစ္ကုိ ဘာလို႔ မ်က္ႏွာမၾကည့္ဘဲ ပိုက္ဆံ ေပးတာလဲဆိုေတာ့ သူ႔ကို အား လံုးက ႐ိုက္ကြင္းမွာ မင္းသားလို႔ သိထားတယ္။ သူတို႔ကိုၾကည့္ၿပီး ေပးရင္ ငါတိ႔ု မင္းသားဆီက ပိုက္ ဆံယူရတယ္ဆိုတာမ်ဳိး အားငယ္ တဲ့စိတ္ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူးတဲ့။ အဲဒါ ေၾကာင့္ မ်က္ႏွာကိုမၾကည့္ဘဲေပး တာတဲ့။ မ်က္ႏွာၾကည့္ရင္ သူတို႔ အားငယ္သြားမွာစိုးလို႔ မၾကည့္ တာလို႔ ေျပာဖူးတယ္’’ဟု ေဒြး၏ အမူအက်င့္အခ်ဳိ႕ကို ၎က ျပန္ လည္ေဝမွ်သည္။

အႏုပညာကို ဘဝဟုသတ္ မွတ္ထားသည့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ေဒြး က အႏုပညာေလာက တိုးတက္ ရန္ ၎ျဖစ္ေစလိုေသာ ဆႏၵမ်ား ထဲတြင္ စတူဒီယုိမ်ားတည္ေဆာက္ ျခင္း၊ စတူဒီယိုႀကီးမ်ားေဆာက္ ေပးရန္ အစိုးရထံ ေတာင္းဆိုျခင္း မ်ားကို ျပဳလုပ္ခ်င္ခဲ့သည္ဟု ၎ က ထပ္ဆင့္ေျပာသည္။

‘‘သူ ၾသစေၾတးလ်မွာ စတူဒီ ယုိတစ္ခုကို သြားလည္ရင္းနဲ႔ အား က်ခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံက ႐ုပ္ရွင္ေလာက မထြန္း ကားေသးေတာ့ အားမလိုအားမရ ျဖစ္ ခဲ့ဖူးတယ္။ နည္းနည္း ေခတ္မီ လာေတာ့ သူက စတူဒီယိုေဆာက္ ခ်င္တယ္။ စက္မႈပိုင္းဆိုင္ရာေတြ ျမႇင့္တင္ခ်င္တယ္။ စက္မႈလုပ္သားေတြကို ျပည့္ျပည့္ စံုစံု ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ စက္မႈလုပ္ သားေတြနဲ႔ လူၾကမ္းေတြရဲ႕ အာမခံခ်က္ေတြ ဒါမ်ဳိးေတြကအစ လုပ္ေပးခ်င္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာက် ေတာ့ ဒါက တစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ မရဘူး။ အားလံုးေပါင္းလုပ္မွ ရ မယ္ဆိုၿပီး   ေျပာခဲ့တယ္။   ဒါေပမဲ့ မျဖစ္သြားဘူးေပါ့’’ဟု  ဒါ႐ိုက္တာ စတီးလ္ကေျပာသည္။

မင္းသားေဒြးသည္ ႐ုတ္ တရက္ၾကည့္လွ်င္ ေပါင္းရသင္းရ ခက္သည့္ လူမ်ဳိးျဖစ္ေသာ္လည္း တကယ္ ေပါင္းၾကည့္သည့္အခါ သူတစ္ပါးအေပၚ ေစတနာထား ၿပီး စိတ္ေကာင္းရွိသူတစ္ဦး ျဖစ္ သည့္အျပင္ ပြင့္လင္းသည့္ စိတ္ ေနစိတ္ထား ရွိသူျဖစ္သည္။

ယေန႔သည္ ေဒြးကြယ္လြန္ ျခင္း (၁၁)ႏွစ္ျပည့္အမွတ္တရ ျဖစ္ေသာ္လည္း ၎စိတ္ထဲတြင္ ေဒြးဘယ္ေတာ့မွ မေသဆံုးေၾကာင္း မင္းသားေဒြးႏွင့္ ဇာတ္ကားမ်ားစြာ လက္တြဲ႐ိုက္ကူးခဲ့သူ ဒါ႐ိုက္တာ ညိဳမင္းလြင္က ေျပာသည္။

သ႐ုပ္ေဆာင္ေဒြးသည္ ၎ ႏွင့္ ႐ိုက္ကူးသည့္ ဒါ႐ိုက္တာမ်ား ကို ဆရာလုပ္သည့္အျပင္ ႐ႈတင္ ႐ိုက္ကူးေရးတြင္ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္ က် ဝင္ပါေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ ၎ ႏွင့္ ႐ိုက္ကူးရန္ ပတ္ေျပးေနခဲ့ ေသာ္လည္း  ထားဝယ္ထုတ္လုပ္ ေရးေၾကာင့္ ‘ငါးနာရီမထိုးခင္’ ဇာတ္ကားကို ေဒြးႏွင့္ စတင္ လက္ တြဲ႐ိုက္ကူးျဖစ္ခဲ့သည္ဟု ညိဳမင္း လြင္က ဆိုသည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ့္ကို သူက ခပ္ဆိုး ဆုိးညီတစ္ေယာက္ကို ေပါင္း သလို အလိုလိုက္ၿပီး ေပါင္းေပးခဲ့ တယ္ပဲ ေျပာရမွာေပါ့။ ဘာတစ္ခု မွ ဝင္မပါဘူး။ ဘာမွ ဝင္မစြက္ ဖက္ခဲ့ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္လုပ္ခ်င္တာ ကို သူယံုၾကည္စြာနဲ႔ လိုက္လုပ္ေပး ခဲ့တယ္။ သူနဲ႔ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ တစ္ ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ယံုၾကည္ မႈ တည္ေဆာက္လို႔ရသြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း သူ႔ဟာသူ ယံု ၾကည္မႈနဲ႔ ထိုက္တန္ေအာင္ လုပ္ ေပးတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာဆိုရင္ ဘာမွ ဝင္မပါေတာ့ဘူးဆိုတာကို သိ သြားတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရရွည္လက္တြဲျဖစ္သြားတယ္’’ ဟု ၎ကေျပာသည္။

၎ ဒါ႐ိုက္တာေပါက္စဘဝ တြင္ ထိပ္တန္း စူပါမင္းသားေဒြး က ႀကိဳက္တာခိုင္းေနာ္ဆိုသည့္ စကားျဖင့္ ၎အား အားေပးခဲ့ဖူး သည္ဟုဆိုသည္။

‘‘သူဆံုးခါနီး ႏွစ္ပတ္ေလာက္ အလိုမွာ ကြၽန္ေတာ့္ကိုေျပာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ဆြစ္ဇာလန္က ကုမၸဏီတစ္ခုနဲ႔ Join လုပ္ဖို႔ ျပင္ ဆင္ေနတဲ့အခ်ိန္။ အဲဒီမွာ ကြၽန္ ေတာ့္ကို သူက ညိဳႀကီးလုပ္မယ့္ ပေရာဂ်က္ကို အစ္ကိုအားေပး တယ္။ ဇာတ္လမ္းကိုလည္း အစ္ ကိုသိၿပီးၿပီတဲ့။ ညိဳႀကီးဇာတ္လမ္း ထဲမွာ ကိုယ္ဘယ္ေနရာမွ မလိုက္ ဘူးတဲ့။ အစ္ကို႔ကိုအားနာၿပီး မထည့္နဲ႔ေနာ္တဲ့။ ညိဳႀကီး႐ိုက္မယ့္ ပေရာဂ်က္အတြက္ တစ္ခုခုလို အပ္ရင္ ႀကိဳက္တဲ့ေနရာက ခိုင္း ေနာ္တဲ့။ အဲဒီလို နံပါတ္တစ္မင္း သားတစ္ေယာက္က သူ႔ထက္ သမၻာအားျဖင့္ေရာ၊ အသက္အား ျဖင့္ေရာငယ္တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ေပါက္စတစ္ေယာက္ကို ညိဳႀကီး ႀကိဳက္တာခိုင္းေနာ္ဆိုတဲ့ စကား ေလးတစ္ခုနဲ႔ အားေပးသြားခဲ့ တယ္။ အဲဒါကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါဘူး’’ဟု ဒါ႐ိုက္တာ ညိဳမင္းလြင္က ေျပာ သည္။

ေဒြးမဆံုးမီ ငါးလအလိုက အႏုပညာေလာကထဲတြင္ အႏု ပညာတန္ဖိုးထက္ ေငြေရးေၾကး ေရးကို ဦးစားေပးသူမ်ားႏွင့္ ႀကံဳ ေတြ႕ခ့ဲေသာေၾကာင့္ အႏုပညာ ေလာကအား ၿငီးေငြ႕သည္ကို သတိျပဳမိခဲ့ၿပီး ယခုအခ်ိန္ထိ သ႐ုပ္ေဆာင္ေဒြး သက္ရွိထင္ရွား ရွိၿပီး အႏုပညာအလုပ္ ဆက္ လက္ လုပ္ကိုင္ေနမည္ဆိုပါက ၎၏ေနရာ အခိုင္အမာ ရွိေနဦး မည္ဟု ၎ကဆိုသည္။

‘‘ေငြေဆာင္မွာ သူနဲ႔ကြၽန္ ေတာ္ ညဘက္ႏွစ္ေယာက္တည္း ဂစ္တာထုိင္တီးေတာ့ သူ ကြၽန္ ေတာ့္ကို ေျပာသြားတဲ့ စကားတစ္ ခုရွိတယ္။ ညိဳႀကီးဘာပဲလုပ္လုပ္ စိတ္ထဲက ေစတနာပါဖို႔ပဲတဲ့။ ဘာ ကားပဲ႐ိုက္႐ိုက္၊ ဘာပဲလုပ္လုပ္ အဓိကက ေစတနာပါဖို႔ပဲတဲ့။ အတြက္အခ်က္ေတြ သိပ္မ်ားၿပီး ေစတနာမပါတဲ့အခါမ်ဳိးက်ရင္ နံပါတ္တစ္ေနရာကို ေရာက္လာဖို႔ မလြယ္ဘူးတ့ဲ’’ဟု ၎ကေျပာ သည္။

သ႐ုပ္ေဆာင္ေဒြး၏ ႏွစ္ပတ္ လည္ေန႔တိုင္း ေကာင္းမႈကုသုိလ္ လုပ္ေပးျဖစ္သလို ေဒြးႏွင့္တူသည့္ ႐ုပ္တုသစ္တစ္ခု အပ္ထားေသာ္ လည္း ယခု ၁၁ ႏွစ္ျပည့္တြင္ မီေတာ့မည္မဟုတ္ေၾကာင္း သ႐ုပ္ေဆာင္ ဇြဲႏုိင္ဝင္းက ေျပာ သည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီေလာ ကထဲ စေရာက္ကတည္းက သူ႔ကို အရမ္းခ်စ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔သူနဲ႔ ၾကားက အရာေတြအားလံုးက အမွတ္တရခ်ည္းပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ့္ အတြက္ သူကဆရာပဲ။ ၁၁ ႏွစ္ သာရွိသြားတာပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ ထဲ၊ စိတ္ထဲမွာ သူရွိေနတုန္းပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာင္းပါဘူး’’ဟု ၎က ေျပာသည္။

သ႐ုပ္ေဆာင္ေဒြး ႏွစ္ပတ္ လည္ေန႔တုိင္း နီးစပ္သည့္ေနရာ တြင္ ဆြမ္းကပ္သလို သကၤန္းလွဴ ေပးေလ့ရွိသည့္အျပင္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္ တိုင္း ေဒြးအတြက္ အမွတ္တရ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ေရးေလ့ရွိသူက ေဒြးႏွင့္ ဆရာတပည့္ျဖစ္သလို ဇာတ္ကားမ်ားစြာ တြဲဖက္႐ိုက္ကူး ခဲ့သည့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ဖုိးေက်ာ္ ျဖစ္သည္။

ျပင္ဦးလြင္၌ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေဒြးႏွင့္ ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးစဥ္ ေဒြး က အမွတ္တရေတာင္းဆို၍ ‘သိ တတ္လိုက္တဲ့အမွား’ကဗ်ာေလး ကို ေရးသားကာ လက္ေဆာင္ေပး ခဲ့ဖူးသည္ဟု ဖိုးေက်ာ္က ဆိုသည္။

‘‘အဲဒီအခ်ိန္ကာလေတြက သူ ဖေယာင္းပန္းခ်ီဆြဲေနတဲ့အခ်ိန္ ေလ။ အဲဒီ သူဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီ ကားမွာ ကြၽန္ေတာ့္လက္ေရးနဲ႔ ေရးထားတဲ့ ကဗ်ာကို သူ႔ပန္းခ်ီ ကားထဲမွာ ျမႇဳပ္ထားတယ္။ သူဆြဲ တဲ့ ရွားရွားပါးပါး ပန္းခ်ီေတြထဲက မွ တစ္ခုမွာ ကြၽန္ေတာ့္ကဗ်ာေလး ကို ထည့္ထားတဲ့အတြက္ ဝမ္းသာ တယ္။ သူအရမ္းႀကိဳက္တယ္၊ ရင္ နင့္ေအာင္ခံစားရတယ္ေျပာတယ္။ အဲဒါေလးကေတာ့ အမွတ္တရျဖစ္ တယ္။ အဲဒီပန္းခ်ီကားေလးျပၿပီး ေတာ့ ေကာင္ေလးတဲ့၊ ဘဝမွာ မင္းနဲ႔ငါနဲ႔ၾကား အမွတ္တရတစ္ခု ရွိ သြားၿပီတဲ့၊ အဲဒါကို ဖတ္ရင္ ငါတို႔ ရဲ႕ရင္ဘတ္ထဲကို ေတြ႕မွာေပါ့တဲ့။ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ လြမ္းစရာေလး။ တကယ္ အမွတ္တရျဖစ္တယ္’’ဟု သ႐ုပ္ေဆာင္ဖုိးေက်ာ္က လြမ္း ဆြတ္ေျပာသည္။

အႏုပညာအလုပ္ လက္တြဲ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည့္ ကာလတစ္ ေလွ်ာက္ သ႐ုပ္ေဆာင္ေဒြးသည္ ၎ကို သီးသန္႔သင္ၾကားျပသမႈ မရွိေသာ္လည္း ၎အကယ္ဒမီ ရသည့္ ‘ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမ်ားစြာ’ ဇာတ္ကား ပရက္႐ိႈးျပသည့္ေန႔က အက္တင္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို သင္ ေပးခဲ့သည္ဟုဆိုသည္။

သူအက္တင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခါမွ မေျပာခဲ့ဖူးဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီတစ္ေခါက္ေတာ့ အက္တင္လုပ္ တဲ့အခါမွာ ကိုယ့္ဘက္က မမွား ရင္ေတာင္ တျခားတစ္ဖက္က မွား သြားႏိုင္တာေတြ အမ်ားႀကီးရွိ တယ္တဲ့။ အဲဒီအခါမွာ ကိုယ္မွန္ရဲ႕ သားနဲ႔ မက်န္ခဲ့ေအာင္ မင္းဂ႐ု စိုက္ရမယ္တဲ့။ အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္ ၿပီး အဲဒါေလးက အမွတ္တရေပါ့’’ ဟု သ႐ုပ္ေဆာင္ဖိုးေက်ာ္က ေျပာ သည္။

သ႐ုပ္ေဆာင္ေဒြး ကြယ္လြန္ ျခင္း (၁၁) ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ အျဖစ္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ျပဳလုပ္ေန က် ေမွာ္ဘီရွိ သာသနာ့ဝန္ေဆာင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ သံဃာ အပါး ၂၆၀ ကို ေန႔ဆြမ္းကပ္ရန္ရွိ ေၾကာင္း ေဒြး၏ဇနီး မုိးမိုးက ေျပာ သည္။

‘‘၁၁ ရက္မွာ (၁၁) ႏွစ္ျပည့္ မယ္ဆိုေတာ့ ၁၁ ဂဏန္းေလးကို ကိုယ္ကေတာ့ ကိုယ့္ဟာကို သတိ ေတာ့ရေနတာေပါ့။ ၁၁ ႏွစ္၊ ေတာ္ေတာ္ေတာင္ ၾကာသြားၿပီ။ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာထင္တာကေတာ့ ခဏေလးပဲ။ လပိုင္းေလာက္ပဲ ရွိေနေသးတယ္လို႔ထင္တယ္။ မရွိ ဘူး လို႔ကို မသိဘူး။ စိတ္ထဲမွာရွိေန ေသးသလိုပါပဲ’’ဟု ၎ကေျပာ သည္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ေဒြးႏွင့္ ၎ ၾကားတြင္ မေမ့ႏုိင္သည့္ အမွတ္ တရမ်ားစြာရွိသကဲ့သို႔ ေဒြးသည္ ၎အေပၚ တာဝန္ေက်ၿပီး တန္ဖုိး မျဖတ္ႏိုင္သည့္သူျဖစ္ေၾကာင္း ကြယ္လြန္ရွာၿပီျဖစ္ေသာ ခင္ပြန္း သည္အေပၚ ၎ကယခုကဲ့သို႔ လြမ္းဆြတ္စြာ ေျပာသည္။

‘‘ကြၽန္မအေပၚ အရမ္း တာ ဝန္ေက်တဲ့ ေယာက္်ားတစ္ ေယာက္ေပါ့။ မိန္းမတစ္ေယာက္ ကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ထားႏိုင္ တယ္။ တာဝန္ေက်တယ္။ ကြၽန္မ မိဘလက္ထက္မွာေတာင္ မျပည့္ စံုခဲ့တာ သူနဲ႔က်မွ ျပည့္စံုတယ္။ တာဝန္ေက်တယ္။ တန္ဖိုးျဖတ္လို႔ မရဘူး’’

ဖိုးသူေတာ္ (www.phothutaw.com)
Credit: အိုင္တီဖိုးခြား
# Unicode Version ျဖင့္ ဖတ္ပါ #
လွန်ခဲ့သော ၁၁ နှစ် မိုးဖွဲ လေးများ တဖြောက်ဖြောက်ကျ ဆင်းနေသည့် ဇူလိုင် ၁၁ ရက်တွင် အနုပညာလောကတစ်ခုလုံး အုန်း အုန်းကျွက်ကျွက် ဖြစ်ခဲ့သည်။

ထိုနေ့သည်  နာမည်ကြီး သရုပ်ဆောင်ဒွေး အနုပညာလော က အပါအဝင် ၎င်း၏ မိသားစုနှင့် ပရိသတ်များကို နှုတ်ဆက်ထွက် ခွာသွားသည့် နေ့ပင်ဖြစ်သည်။

ထိုနေ့က တစ်နိုင်ငံလုံးရှိ ၎င်း ကို အားပေးနေသော ပရိသတ် များ ဝမ်းနည်းခြင်း၊ ပူဆွေးခြင်း၊ ယူကျုံးမရဖြစ်ခြင်း၊ မယုံနိုင်ခြင်း များဖြင့် ရုပ်ရှင်လောကအတွက် သဘာဝဆန်သည့် မင်းသားတစ် ဦးကို လက်လွှတ်ဆုံးရှုံးရသည့် နေ့လည်းဖြစ်သည်။

ယနေ့သည် မင်းသားဒွေး ကွယ်လွန်သည်မှာ (၁၁)နှစ် ပြည့် ပြီဖြစ်သည်။ သို့သော်ရုပ်ရှင် လောကတွင်း ၎င်းနေရာကို အစား ထိုးနိုင်သည့် သရုပ်ဆောင် ယနေ့ တိုင် ထွက်ပေါ်လာခြင်း မရှိသေး ဟု ပရိသတ်များက မှတ်ချက်ပြု သည်။

ကိုသားကြီးဟု အများက ချစ်စနိုးခေါ်သော ဒွေးသည် နာမည်ကြီး မင်းသားတစ်ဦးဖြစ်ရန် အောက်ခြေက စခဲ့သူဖြစ်သည်။ ရှုတင်မန်နေဂျာဘဝဖြင့်  အချိန် အတော်ကြာ ဖြတ်သန်းပြီး ကင်မရာမန်း၊  ထိုမှတစ်ဆင့် မင်းသားဖြစ်လာသူဖြစ်ရာ ရိုက် ကွင်းပေါ်မှ အခြေခံ စက်မှုလုပ် သားနှင့် လူကြမ်းများ၊ ဇာတ်ပို့၊ ဇာတ်ရံများ၏ဘဝကို အမြဲ စာနာ အားပေးတတ်သည်။

နာမည်ကြီးမင်းသား ဖြစ် တော့လည်း ၎င်း၏ ပြင်ပအသွင် သဏ္ဌာန်သည် မျက်နှာထားတည် တည်သဖြင့် မာကျောသည်ဟု ထင်ရသော်လည်း ရိုက်ကွင်းပေါ်တွင် ထိုသို့မဟုတ်။ ဟိတ်ကြီး ဟန်ကြီး ဖြင့်မနေဘဲ စက်မှုလုပ်သားများ အပါအဝင် မည်သူ့ကိုမဆို ပြုံး ရယ်နှုတ်ဆက်တတ်ပြီး ရှုတင်တွင် လာရောင်းသည့် စားစရာများကိုရိုက်ကူးရေးတစ်ဖွဲ့လုံးအား အမြဲ ဝယ်ကျွေးလေ့ရှိသည်။ ထို့အပြင် နယ်ဘက် (သို့မဟုတ်) ရန်ကုန် မြို့စွန်ကဲ့သို့သော နေရာများတွင် ရိုက်ကွင်းရှိပါက ရှုတင်သို့ လာ ရောက် ကြည့်ရှုသည့် ကလေးများ၊ ပရိသတ်များကို ကျွေးရန် ရှိသမျှ မုန့်သည် တိုင်းလိုလို ရှုတင်၌ ခေါ်ထားလေ့ရှိသည်။

ထို့အပြင် ဇာတ်ကားတစ် ကား ရိုက်ကူးပြီးတိုင်း ရှုတင်တစ် ဖွဲ့လုံးကို တန်းစီခိုင်းကာ မုန့်ဖိုးပေး လေ့ရှိကြောင်း ကိုသားကြီးအနီး တွင် ၁၇ နှစ်ခန့် မန်နေဂျာအဖြစ် အနီးကပ် လုပ်ကိုင်ပေးသည့် ဒါရိုက်တာစတီးလ် (ဒွေးမေတ္တာ)က ဒွေးအကြောင်းကို ပြန် ပြောင်းပြောပြသည်။

‘‘ချောကလက်လေးတွေ တန်းစီဆိုပြီး အကုန်လုံးကို တန်း စီခိုင်းတယ်။ ရှုတင်အဖွဲ့မဟုတ်ဘဲ အပြင်ကလူတွေ လာတန်းစီလည်း မျက်နှာမကြည့်ဘဲ ပိုက်ဆံပေး တယ်။ ငါးသိန်းလောက်ယူခဲ့ဆိုပြီး တစ်ထောင်တန်တွေကိုရေပြီး မျက်နှာမကြည့်ဘဲပေးတော့ သုံးခါ ပြန်တန်းစီတဲ့သူကိုလည်း ပေး တယ်။ အရင်ကဆို အပျော် သဘောအနေနဲ့ ဒါရိုက်တာတွေက အစ ပြန်တန်းစီတယ်။ ဘယ်သူ လာတန်းစီစီပေးတယ်။ အစ်ကို ဘာလို့ မျက်နှာမကြည့်ဘဲ ပိုက်ဆံ ပေးတာလဲဆိုတော့ သူ့ကို အား လုံးက ရိုက်ကွင်းမှာ မင်းသားလို့ သိထားတယ်။ သူတို့ကိုကြည့်ပြီး ပေးရင် ငါတိ့ု မင်းသားဆီက ပိုက် ဆံယူရတယ်ဆိုတာမျိုး အားငယ် တဲ့စိတ် မဖြစ်စေချင်ဘူးတဲ့။ အဲဒါ ကြောင့် မျက်နှာကိုမကြည့်ဘဲပေး တာတဲ့။ မျက်နှာကြည့်ရင် သူတို့ အားငယ်သွားမှာစိုးလို့ မကြည့် တာလို့ ပြောဖူးတယ်’’ဟု ဒွေး၏ အမူအကျင့်အချို့ကို ၎င်းက ပြန် လည်ဝေမျှသည်။

အနုပညာကို ဘဝဟုသတ် မှတ်ထားသည့် သရုပ်ဆောင်ဒွေး က အနုပညာလောက တိုးတက် ရန် ၎င်းဖြစ်စေလိုသော ဆန္ဒများ ထဲတွင် စတူဒီယိုများတည်ဆောက် ခြင်း၊ စတူဒီယိုကြီးများဆောက် ပေးရန် အစိုးရထံ တောင်းဆိုခြင်း များကို ပြုလုပ်ချင်ခဲ့သည်ဟု ၎င်း က ထပ်ဆင့်ပြောသည်။

‘‘သူ သြစတြေးလျမှာ စတူဒီ ယိုတစ်ခုကို သွားလည်ရင်းနဲ့ အား ကျခဲ့ဖူးတယ်။ အဲဒီအချိန် မြန်မာ နိုင်ငံက ရုပ်ရှင်လောက မထွန်း ကားသေးတော့ အားမလိုအားမရ ဖြစ် ခဲ့ဖူးတယ်။ နည်းနည်း ခေတ်မီ လာတော့ သူက စတူဒီယိုဆောက် ချင်တယ်။ စက်မှုပိုင်းဆိုင်ရာတွေ မြှင့်တင်ချင်တယ်။ စက်မှုလုပ်သားတွေကို ပြည့်ပြည့် စုံစုံ ဖြစ်စေချင်တယ်။ စက်မှုလုပ် သားတွေနဲ့ လူကြမ်းတွေရဲ့ အာမခံချက်တွေ ဒါမျိုးတွေကအစ လုပ်ပေးချင်တယ်။ နောက်ပိုင်းမှာကျ တော့ ဒါက တစ်ယောက်တည်းနဲ့ မရဘူး။ အားလုံးပေါင်းလုပ်မှ ရ မယ်ဆိုပြီး   ပြောခဲ့တယ်။   ဒါပေမဲ့ မဖြစ်သွားဘူးပေါ့’’ဟု  ဒါရိုက်တာ စတီးလ်ကပြောသည်။

မင်းသားဒွေးသည် ရုတ် တရက်ကြည့်လျှင် ပေါင်းရသင်းရ ခက်သည့် လူမျိုးဖြစ်သော်လည်း တကယ် ပေါင်းကြည့်သည့်အခါ သူတစ်ပါးအပေါ် စေတနာထား ပြီး စိတ်ကောင်းရှိသူတစ်ဦး ဖြစ် သည့်အပြင် ပွင့်လင်းသည့် စိတ် နေစိတ်ထား ရှိသူဖြစ်သည်။

ယနေ့သည် ဒွေးကွယ်လွန် ခြင်း (၁၁)နှစ်ပြည့်အမှတ်တရ ဖြစ်သော်လည်း ၎င်းစိတ်ထဲတွင် ဒွေးဘယ်တော့မှ မသေဆုံးကြောင်း မင်းသားဒွေးနှင့် ဇာတ်ကားများစွာ လက်တွဲရိုက်ကူးခဲ့သူ ဒါရိုက်တာ ညိုမင်းလွင်က ပြောသည်။

သရုပ်ဆောင်ဒွေးသည် ၎င်း နှင့် ရိုက်ကူးသည့် ဒါရိုက်တာများ ကို ဆရာလုပ်သည့်အပြင် ရှုတင် ရိုက်ကူးရေးတွင် ကိုယ်တိုင်ကိုယ် ကျ ဝင်ပါလေ့ရှိသောကြောင့် ၎င်း နှင့် ရိုက်ကူးရန် ပတ်ပြေးနေခဲ့ သော်လည်း  ထားဝယ်ထုတ်လုပ် ရေးကြောင့် ‘ငါးနာရီမထိုးခင်’ ဇာတ်ကားကို ဒွေးနှင့် စတင် လက် တွဲရိုက်ကူးဖြစ်ခဲ့သည်ဟု ညိုမင်း လွင်က ဆိုသည်။

‘‘ကျွန်တော့်ကို သူက ခပ်ဆိုး ဆိုးညီတစ်ယောက်ကို ပေါင်း သလို အလိုလိုက်ပြီး ပေါင်းပေးခဲ့ တယ်ပဲ ပြောရမှာပေါ့။ ဘာတစ်ခု မှ ဝင်မပါဘူး။ ဘာမှ ဝင်မစွက် ဖက်ခဲ့ဘူး။ ကျွန်တော်လုပ်ချင်တာ ကို သူယုံကြည်စွာနဲ့ လိုက်လုပ်ပေး ခဲ့တယ်။ သူနဲ့ကျွန်တော်နဲ့ တစ် ယောက်ကိုတစ်ယောက် ယုံကြည် မှု တည်ဆောက်လို့ရသွားတယ်။ ကျွန်တော်ကလည်း သူ့ဟာသူ ယုံ ကြည်မှုနဲ့ ထိုက်တန်အောင် လုပ် ပေးတဲ့ ဒါရိုက်တာဆိုရင် ဘာမှ ဝင်မပါတော့ဘူးဆိုတာကို သိ သွားတယ်။ အဲဒီလိုနဲ့ ကျွန်တော်တို့ ရေရှည်လက်တွဲဖြစ်သွားတယ်’’ ဟု ၎င်းကပြောသည်။

၎င်း ဒါရိုက်တာပေါက်စဘဝ တွင် ထိပ်တန်း စူပါမင်းသားဒွေး က ကြိုက်တာခိုင်းနော်ဆိုသည့် စကားဖြင့် ၎င်းအား အားပေးခဲ့ဖူး သည်ဟုဆိုသည်။

‘‘သူဆုံးခါနီး နှစ်ပတ်လောက် အလိုမှာ ကျွန်တော့်ကိုပြောတယ်။ ကျွန်တော်က ဆွစ်ဇာလန်က ကုမ္ပဏီတစ်ခုနဲ့ Join လုပ်ဖို့ ပြင် ဆင်နေတဲ့အချိန်။ အဲဒီမှာ ကျွန် တော့်ကို သူက ညိုကြီးလုပ်မယ့် ပရောဂျက်ကို အစ်ကိုအားပေး တယ်။ ဇာတ်လမ်းကိုလည်း အစ် ကိုသိပြီးပြီတဲ့။ ညိုကြီးဇာတ်လမ်း ထဲမှာ ကိုယ်ဘယ်နေရာမှ မလိုက် ဘူးတဲ့။ အစ်ကို့ကိုအားနာပြီး မထည့်နဲ့နော်တဲ့။ ညိုကြီးရိုက်မယ့် ပရောဂျက်အတွက် တစ်ခုခုလို အပ်ရင် ကြိုက်တဲ့နေရာက ခိုင်း နော်တဲ့။ အဲဒီလို နံပါတ်တစ်မင်း သားတစ်ယောက်က သူ့ထက် သမ္ဘာအားဖြင့်ရော၊ အသက်အား ဖြင့်ရောငယ်တဲ့ ဒါရိုက်တာ ပေါက်စတစ်ယောက်ကို ညိုကြီး ကြိုက်တာခိုင်းနော်ဆိုတဲ့ စကား လေးတစ်ခုနဲ့ အားပေးသွားခဲ့ တယ်။ အဲဒါကိုတော့ ကျွန်တော် ဘယ်တော့မှ မမေ့ပါဘူး’’ဟု ဒါရိုက်တာ ညိုမင်းလွင်က ပြော သည်။

ဒွေးမဆုံးမီ ငါးလအလိုက အနုပညာလောကထဲတွင် အနု ပညာတန်ဖိုးထက် ငွေရေးကြေး ရေးကို ဦးစားပေးသူများနှင့် ကြုံ တွေ့ခဲ့သောကြောင့် အနုပညာ လောကအား ငြီးငွေ့သည်ကို သတိပြုမိခဲ့ပြီး ယခုအချိန်ထိ သရုပ်ဆောင်ဒွေး သက်ရှိထင်ရှား ရှိပြီး အနုပညာအလုပ် ဆက် လက် လုပ်ကိုင်နေမည်ဆိုပါက ၎င်း၏နေရာ အခိုင်အမာ ရှိနေဦး မည်ဟု ၎င်းကဆိုသည်။

‘‘ငွေဆောင်မှာ သူနဲ့ကျွန် တော် ညဘက်နှစ်ယောက်တည်း ဂစ်တာထိုင်တီးတော့ သူ ကျွန် တော့်ကို ပြောသွားတဲ့ စကားတစ် ခုရှိတယ်။ ညိုကြီးဘာပဲလုပ်လုပ် စိတ်ထဲက စေတနာပါဖို့ပဲတဲ့။ ဘာ ကားပဲရိုက်ရိုက်၊ ဘာပဲလုပ်လုပ် အဓိကက စေတနာပါဖို့ပဲတဲ့။ အတွက်အချက်တွေ သိပ်များပြီး စေတနာမပါတဲ့အခါမျိုးကျရင် နံပါတ်တစ်နေရာကို ရောက်လာဖို့ မလွယ်ဘူးတဲ့’’ဟု ၎င်းကပြော သည်။

သရုပ်ဆောင်ဒွေး၏ နှစ်ပတ် လည်နေ့တိုင်း ကောင်းမှုကုသိုလ် လုပ်ပေးဖြစ်သလို ဒွေးနှင့်တူသည့် ရုပ်တုသစ်တစ်ခု အပ်ထားသော် လည်း ယခု ၁၁ နှစ်ပြည့်တွင် မီတော့မည်မဟုတ်ကြောင်း သရုပ်ဆောင် ဇွဲနိုင်ဝင်းက ပြော သည်။

‘‘ကျွန်တော်ကတော့ ဒီလော ကထဲ စရောက်ကတည်းက သူ့ကို အရမ်းချစ်တယ်။ ကျွန်တော်နဲ့သူနဲ့ ကြားက အရာတွေအားလုံးက အမှတ်တရချည်းပါပဲ။ ကျွန်တော့် အတွက် သူကဆရာပဲ။ ၁၁ နှစ် သာရှိသွားတာပါ။ ကျွန်တော့်ရင် ထဲ၊ စိတ်ထဲမှာ သူရှိနေတုန်းပဲ။ ဘယ်တော့မှ မပြောင်းပါဘူး’’ဟု ၎င်းက ပြောသည်။

သရုပ်ဆောင်ဒွေး နှစ်ပတ် လည်နေ့တိုင်း နီးစပ်သည့်နေရာ တွင် ဆွမ်းကပ်သလို သင်္ကန်းလှူ ပေးလေ့ရှိသည့်အပြင် နှစ်စဉ်နှစ် တိုင်း ဒွေးအတွက် အမှတ်တရ ကဗျာတစ်ပုဒ် ရေးလေ့ရှိသူက ဒွေးနှင့် ဆရာတပည့်ဖြစ်သလို ဇာတ်ကားများစွာ တွဲဖက်ရိုက်ကူး ခဲ့သည့် သရုပ်ဆောင်ဖိုးကျော် ဖြစ်သည်။

ပြင်ဦးလွင်၌ သရုပ်ဆောင် ဒွေးနှင့် ဇာတ်ကားရိုက်ကူးစဉ် ဒွေး က အမှတ်တရတောင်းဆို၍ ‘သိ တတ်လိုက်တဲ့အမှား’ကဗျာလေး ကို ရေးသားကာ လက်ဆောင်ပေး ခဲ့ဖူးသည်ဟု ဖိုးကျော်က ဆိုသည်။

‘‘အဲဒီအချိန်ကာလတွေက သူ ဖယောင်းပန်းချီဆွဲနေတဲ့အချိန် လေ။ အဲဒီ သူဆွဲထားတဲ့ ပန်းချီ ကားမှာ ကျွန်တော့်လက်ရေးနဲ့ ရေးထားတဲ့ ကဗျာကို သူ့ပန်းချီ ကားထဲမှာ မြှုပ်ထားတယ်။ သူဆွဲ တဲ့ ရှားရှားပါးပါး ပန်းချီတွေထဲက မှ တစ်ခုမှာ ကျွန်တော့်ကဗျာလေး ကို ထည့်ထားတဲ့အတွက် ဝမ်းသာ တယ်။ သူအရမ်းကြိုက်တယ်၊ ရင် နင့်အောင်ခံစားရတယ်ပြောတယ်။ အဲဒါလေးကတော့ အမှတ်တရဖြစ် တယ်။ အဲဒီပန်းချီကားလေးပြပြီး တော့ ကောင်လေးတဲ့၊ ဘဝမှာ မင်းနဲ့ငါနဲ့ကြား အမှတ်တရတစ်ခု ရှိ သွားပြီတဲ့၊ အဲဒါကို ဖတ်ရင် ငါတို့ ရဲ့ရင်ဘတ်ထဲကို တွေ့မှာပေါ့တဲ့။ ကျွန်တော့်အတွက် လွမ်းစရာလေး။ တကယ် အမှတ်တရဖြစ်တယ်’’ဟု သရုပ်ဆောင်ဖိုးကျော်က လွမ်း ဆွတ်ပြောသည်။

အနုပညာအလုပ် လက်တွဲ လုပ်ကိုင်ခဲ့သည့် ကာလတစ် လျှောက် သရုပ်ဆောင်ဒွေးသည် ၎င်းကို သီးသန့်သင်ကြားပြသမှု မရှိသော်လည်း ၎င်းအကယ်ဒမီ ရသည့် ‘မျှော်လင့်ခြင်းများစွာ’ ဇာတ်ကား ပရက်ရှိုးပြသည့်နေ့က အက်တင်နှင့် ပတ်သက်သည့် အကြောင်းအရာတစ်ခုကို သင် ပေးခဲ့သည်ဟုဆိုသည်။

သူအက်တင်နဲ့ပတ်သက်ပြီး တစ်ခါမှ မပြောခဲ့ဖူးဘူး။ ဒါပေမဲ့ ဒီတစ်ခေါက်တော့ အက်တင်လုပ် တဲ့အခါမှာ ကိုယ့်ဘက်က မမှား ရင်တောင် တခြားတစ်ဖက်က မှား သွားနိုင်တာတွေ အများကြီးရှိ တယ်တဲ့။ အဲဒီအခါမှာ ကိုယ်မှန်ရဲ့ သားနဲ့ မကျန်ခဲ့အောင် မင်းဂရု စိုက်ရမယ်တဲ့။ အလုပ်နဲ့ပတ်သက် ပြီး အဲဒါလေးက အမှတ်တရပေါ့’’ ဟု သရုပ်ဆောင်ဖိုးကျော်က ပြော သည်။

သရုပ်ဆောင်ဒွေး ကွယ်လွန် ခြင်း (၁၁) နှစ်ပြည့် အမှတ်တရ အဖြစ် နှစ်စဉ်နှစ်တိုင်း ပြုလုပ်နေ ကျ မှော်ဘီရှိ သာသနာ့ဝန်ဆောင် ဘုန်းကြီးကျောင်းတွင် သံဃာ အပါး ၂၆၀ ကို နေ့ဆွမ်းကပ်ရန်ရှိ ကြောင်း ဒွေး၏ဇနီး မိုးမိုးက ပြော သည်။

‘‘၁၁ ရက်မှာ (၁၁) နှစ်ပြည့် မယ်ဆိုတော့ ၁၁ ဂဏန်းလေးကို ကိုယ်ကတော့ ကိုယ့်ဟာကို သတိ တော့ရနေတာပေါ့။ ၁၁ နှစ်၊ တော်တော်တောင် ကြာသွားပြီ။ ကိုယ့်စိတ်ထဲမှာထင်တာကတော့ ခဏလေးပဲ။ လပိုင်းလောက်ပဲ ရှိနေသေးတယ်လို့ထင်တယ်။ မရှိ ဘူး လို့ကို မသိဘူး။ စိတ်ထဲမှာရှိနေ သေးသလိုပါပဲ’’ဟု ၎င်းကပြော သည်။ သရုပ်ဆောင်ဒွေးနှင့် ၎င်း ကြားတွင် မမေ့နိုင်သည့် အမှတ် တရများစွာရှိသကဲ့သို့ ဒွေးသည် ၎င်းအပေါ် တာဝန်ကျေပြီး တန်ဖိုး မဖြတ်နိုင်သည့်သူဖြစ်ကြောင်း ကွယ်လွန်ရှာပြီဖြစ်သော ခင်ပွန်း သည်အပေါ် ၎င်းကယခုကဲ့သို့ လွမ်းဆွတ်စွာ ပြောသည်။

‘‘ကျွန်မအပေါ် အရမ်း တာ ဝန်ကျေတဲ့ ယောက်ျားတစ် ယောက်ပေါ့။ မိန်းမတစ်ယောက် ကို ကောင်းကောင်းမွန်မွန်ထားနိုင် တယ်။ တာဝန်ကျေတယ်။ ကျွန်မ မိဘလက်ထက်မှာတောင် မပြည့် စုံခဲ့တာ သူနဲ့ကျမှ ပြည့်စုံတယ်။ တာဝန်ကျေတယ်။ တန်ဖိုးဖြတ်လို့ မရဘူး’’

ဖိုးသူတော် (www.phothutaw.com)
Credit: အိုင်တီဖိုးခွား
 
 
 
ေန႔စဥ္သတင္းအသစ္မ်ားကို Email ပို႔ေပးပါမည္။
သင္၏ Gmail ကို ေအာက္တြင္ ျဖည့္စြက္၍ Submit လုပ္ပါ။
 
 
Top