လစဥ္ (၄.၇၅) သိန္းေက်ာ္ သြင္း႐ံုျဖင့္ သိန္း (၉၀၀) တန္ ကြန္ဒို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္မည့္ အခြင့္အေရး
×

"အထုူးသတိထားစရာ အုုန္းသီး ငွက္ေပ်ာသီးႏွင့္ သာသနာပြဲ"
****************************************************************
သာသနာပြဲဆိုတာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘုရားကိုလွဴထားတဲ့ ဘုရားပြဲ မဟုတ္လား။ ဘုရားမွာ အုန္းသီးစိမ္းနဲ႔ ငွက္ေပ်ာသီးစိမ္းကို ပြဲလုပ္ၿပီးလွဴတာ။ ဂိုဏ္းသမားေတြ လုပ္ၾကတာပဲ။ သူတို႔ကေတာ့ ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ၾကတယ္ မသိဘူး။ တကယ္ဆိုရင္ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္ေတြ လွဴမယ္ဆိုရင္ အဆင္သင့္ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ၿပီးလွဴရတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြက အုန္းသီးကို ကိုယ္တိုင္ခြဲ၊ ငွက္ေပ်ာသီးကို ကိုယ္တိုင္အုပ္ၿပီးစားတာ ေတြ႔ဖူးလို႔လား။ အဲဒီလိုလုပ္ရင္လည္း အာပတ္ေတြ သင့္ေတာ့မွာေပါ့။ ေနာက္ၿပီး စားေသာက္ဖြယ္ကိုလွဴရင္လည္း မြန္းမတိမ္းခင္လွဴရတယ္။ မြန္းတိမ္းသြားရင္ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြက အဲဒီ လွဴဖြယ္ဝတၳဳကို အကပ္မခံၾကဘူး။ ကာလလြန္ၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အလွဴဒါန္းသူမွာလည္း အလွဴရဲ႕အက်ိဳးကို ရသင့္သေလာက္ မရဘူး။ အခုေတာ့ အုန္းပြဲငွက္ေပ်ာပြဲကို ၂၄နာရီပတ္လံုးသာမ ငွက္ေပ်ာသီး မမွည့္မခ်င္း၊ အုန္းမသီးမေျခာက္မခ်င္း ဘုရားစင္ေပၚ တင္ထားတာဆိုေတာ့ ဘုရားရွင္ကို ေစာင့္ၾကည့္ခိုင္းထားသလို ျဖစ္မေနဘူးလား။ ငွက္ေပ်ာသီးလည္း မွည့္ေရာ၊ အစိမ္းနဲ႔ လဲ၊ အမွည့္ စားလိုက္ၾကေရာ မဟုတ္လား။ တစ္ခါတေလ ငွက္ေပ်ာသီးဟာ အမွည့္လြန္ၿပီး ပုပ္ေနတာေတာင္ ေတြ႔ဖူးတယ္။ အဲဒီေတာ့ သာသနာပြဲလွဴတဲ့အဓိပၸာယ္က ဘယ္လိုအက်ိဳးသက္ေရာက္ေတာ့မွာလဲ။ တကယ္ဆိုရင္ ပြဲက အဓိကမဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ကိုယ္က်င့္တရားကသာ အဓိကပါ။ ကိုယ္က်င့္တရားမေကာင္းဘဲ ပြဲေတြ လမ္းေတြ ဘယ္ေလာက္လုပ္ေနေန ဘာမွျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အရွင္ဘုရားအဲ.ဒါဟုတ္သလားေျဖေပးပါ။ သာသနာပြဲလႈတာေကာင္းမေကာင္း။ (ဒကာမၾကီး တစ္ဦး)

သာသနာလုုိ႔ဆုုိလုုိက္တာနဲ႔ ရတနာသုုံးပါးႏွင့္ဆက္ႏြယ္လ်ွက္ရွိေနမည္ျဖစ္သည္။ ဆုုိေတာ့ သာသနာပြဲ မလွဴေကာင္းဘူးလုုိ႔ေတာ့ မေျပာလုုိပါ။ ဒါေပမယ့္ လွဴတတ္ဖုုိ႔ေတာ့ လုုိပါလိမ့္မယ္။ အေပၚကစာသားမ်ားက မွန္ပါတယ္။ဒကာမၾကီး။ ျဖစ္သင့္တာက ငွက္ေပ်ာသီးအမွည့္ အုုန္းသီးအမွည့္မ်ားကုုိ အရုုဏ္တက္ျပီးသည့္အခ်ိန္မွာ ကပ္လွဴျပီး မြန္းမတည့္ခင္ စြန္႔တာပုုိျပီးေကာင္းလွပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အထက္ကေျပာတဲ့အတုုိင္း ငွက္ေပ်ာသီးဆုုိပါလ်ွင္ အဆင္သင့္ဘုုဥ္းေပးလုုိ႔ရသည့္အေနအထား အုုန္းသီးဆုုိပါလ်ွင္လည္း အဆင္သင့္ဘုုဥ္းေပးနုုိင္မည့္ အေနအထား ျဖစ္ေအာင္ စီမံလ်ွက္ လွဴဒါန္းသင့္လွပါတယ္။သုုိ႔မွသာ ဝိနည္းနဲ႔လည္းညီပါတယ္။ အခုုျဖစ္ေနတာက ဗုုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္ သဒၶါတရားေတာ့ ေကင္းၾကပါလ်ွက္ ပုုိင္းျခားေဝဖန္နုုိင္တဲ့ ပညာက မလုုိက္ေတာ့ အလြဲေတြမွာ အမွန္ထင္လ်ွက္ လုုပ္ေဆာင္ေနၾကတာေတြ႕ရပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ အေပၚကေျပာတဲ့အတုုိင္း သာသနာပြဲဆုုိျပီး အုုန္းသီးစိမ္း၊ ငွက္ေပ်ာသီစိမ္းမ်ားကုုိ မွည့္သည္အထိ ပြဲထုုိးတာကုုိ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ဆုုိပါလ်ွင္ ပလပ္စတစ္ႏွင့္ ျပဳလုုပ္ထားေသာ အုုန္းသီးအတုု၊ ငွက္ေပ်ာသီးအတုု၊ သစ္သီးအတုုမ်ားကုုိ ဘုုရားစင္တင္ကာ လွဴဒါန္းထာတာမ်ဳိးကုုိလည္း ေတြ႕ျမင္ေနရပါတယ္။ ဒါကမလုပ္ေကာင္းပါဘူး။ အုုန္းသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီးလုုိ႔ ဆုုိလုုိက္တာနဲ႔ ေန႔လြဲသြားရင္ (အကာလ) အခါမဟုုတ္ခ်ိန္ျဖစ္သြားလ်ွင္ ဥပုုသ္သည္မ်ား၊ ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္ ဘယ္လုုိမွ မအပ္စပ္ေတာ့ပါ။ ထုုိနည္းတူစြာ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္အတြက္ဆုုိပါအလ်ွင္ ပုုိလုုိ႔ပင္ မအပ္စပ္ေတာ့ပါ။ ယာဝကာလိကမွာ အရုုဏ္တက္ခ်ိန္မွစ၍ မြန္းတည့္ခ်ိန္အထိ ကာလအတြင္း၌ စားရသည့္ စားဖြယ္၊ ခဲဖြယ္မ်ားျဖစ္၏။ ဟင္းခ်က္၍ စားရေကာင္းေသာ မုုန္လာဥ၊ မ်ွစ္ စေသာအျမစ္ခဲဖြယ္၊ ပိႏၷဲသီး၊ထန္းသီး အုုန္းသီး၊ သရက္သီး၊ စေသာ အသီးခဲဖြယ္၊ မုုန္႔ခဲဖြယ္မ်ားႏွင့္ နုုိ႔ရည္ နုုိ႔ဓမ္းစေသာ အာဟာရမ်ားျဖစ္သည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ ယာဝကာလိကလုုိ႔ေခၚတဲ့ အုုန္းသီး ငွက္ေပ်ာသီးမ်ားကုုိ အခါမဟုုတ္သည့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္ သာသနာပြဲဆုုိျပီး ၃ရက္၊ ၇ရက္၊ ေအာက္ထစ္ဆုုံး (၂၄)နာရီစတဲ့ မမွည့္မခ်င္းေသာ္ေကာင္း၊အခ်ိန္အခါမဟုုတ္သည့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ အသင့္ဘုုဥ္းေပးသုုံးေဆာင္နုုိင္သည့္အေနအထား မရွိသည့္ အေျခအေနမ်ားတြင္လည္းေကာင္း တင္လွဴသည့္လုုပ္ရပ္မ်ားကုုိ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တစ္ဆက္တည္းေျပာလုုိသည္မွာ မိမိတုုိ႔ အိမ္တြင္ အလွဴအတန္းလုုပ္သည့္အခါ အခ်ဳိပြဲစသည္မ်ားကုုိ ရဟန္းသံဃာမ်ား ကပ္လွဴသည့္အခါ၌လည္း အသင့္ဘုုဥ္ေပးနုုိင္ေစရန္ အသီးမ်ားကုုိ ခြဲစိတ္၍လည္းေကာင္း၊ အခြံခြာ၍လည္းေကာင္း၊ လွဴဒါန္းဆက္ကပ္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဆြမ္းေလာင္းသည့္အခါ၌ကား သစ္သီးမ်ားကုုိ အရွင္ဘုုရား ေက်ာင္းေရာက္သည့္အခါ အပ္စပ္ေအာင္ စီမံ၍ ဘုုဥ္းေပးပါဟုု ေလ်ွာက္ထားလွဴဒါန္းမည္ဆုုိပါက ဝိနည္းႏွင့္ညီသလုုိ၊ အျပစ္ကင္းလည္း ကင္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

စာဖတ္သူအားလုုံး သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာ၍ လုုိရာဆႏၵမ်ား တစ္လုုံးတစ္ဝတည္း ျပည့္ဝၾကပါေစ။
ေဒါက္တာအရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုုိလ္)

ဖိုးသူေတာ္ (www.phothutaw.com)
Credit:  သင္ၾကားေလ့လာဗုဒၶဘာသာ

#Unicode Version#
"အထုူးသတိထားစရာ အုုန်းသီး ငှက်ပျောသီးနှင့် သာသနာပွဲ"
****************************************************************
သာသနာပွဲဆိုတာ တစ်နည်းအားဖြင့် ဘုရားကိုလှူထားတဲ့ ဘုရားပွဲ မဟုတ်လား။ ဘုရားမှာ အုန်းသီးစိမ်းနဲ့ ငှက်ပျောသီးစိမ်းကို ပွဲလုပ်ပြီးလှူတာ။ ဂိုဏ်းသမားတွေ လုပ်ကြတာပဲ။ သူတို့ကတော့ ဘယ်လိုရည်ရွယ်ချက်နဲ့ လုပ်ကြတယ် မသိဘူး။ တကယ်ဆိုရင် ဘုရားအမှူးရှိတဲ့ သံဃာတော်တွေကို စားဖွယ်သောက်ဖွယ်တွေ လှူမယ်ဆိုရင် အဆင်သင့်ဘုဉ်းပေးသုံးဆောင်နိုင်အောင် စီစဉ်ပြီးလှူရတယ်။ သံဃာတော်တွေက အုန်းသီးကို ကိုယ်တိုင်ခွဲ၊ ငှက်ပျောသီးကို ကိုယ်တိုင်အုပ်ပြီးစားတာ တွေ့ဖူးလို့လား။ အဲဒီလိုလုပ်ရင်လည်း အာပတ်တွေ သင့်တော့မှာပေါ့။ နောက်ပြီး စားသောက်ဖွယ်ကိုလှူရင်လည်း မွန်းမတိမ်းခင်လှူရတယ်။ မွန်းတိမ်းသွားရင် ဘုရားအမှူးရှိတဲ့ သံဃာတော်တွေက အဲဒီ လှူဖွယ်ဝတ္ထုကို အကပ်မခံကြဘူး။ ကာလလွန်ပြီ ဖြစ်တဲ့အတွက် အလှူဒါန်းသူမှာလည်း အလှူရဲ့အကျိုးကို ရသင့်သလောက် မရဘူး။ အခုတော့ အုန်းပွဲငှက်ပျောပွဲကို ၂၄နာရီပတ်လုံးသာမ ငှက်ပျောသီး မမှည့်မချင်း၊ အုန်းမသီးမခြောက်မချင်း ဘုရားစင်ပေါ် တင်ထားတာဆိုတော့ ဘုရားရှင်ကို စောင့်ကြည့်ခိုင်းထားသလို ဖြစ်မနေဘူးလား။ ငှက်ပျောသီးလည်း မှည့်ရော၊ အစိမ်းနဲ့ လဲ၊ အမှည့် စားလိုက်ကြရော မဟုတ်လား။ တစ်ခါတလေ ငှက်ပျောသီးဟာ အမှည့်လွန်ပြီး ပုပ်နေတာတောင် တွေ့ဖူးတယ်။ အဲဒီတော့ သာသနာပွဲလှူတဲ့အဓိပ္ပာယ်က ဘယ်လိုအကျိုးသက်ရောက်တော့မှာလဲ။ တကယ်ဆိုရင် ပွဲက အဓိကမဟုတ်ပါဘူးဗျာ။ ကိုယ်ကျင့်တရားကသာ အဓိကပါ။ ကိုယ်ကျင့်တရားမကောင်းဘဲ ပွဲတွေ လမ်းတွေ ဘယ်လောက်လုပ်နေနေ ဘာမှဖြစ်လာမှာ မဟုတ်ပါဘူး။ အရှင်ဘုရားအဲ.ဒါဟုတ်သလားဖြေပေးပါ။ သာသနာပွဲလှုတာကောင်းမကောင်း။ (ဒကာမကြီး တစ်ဦး)

သာသနာလိုု့ဆိုုလိုုက်တာနဲ့ ရတနာသုုံးပါးနှင့်ဆက်နွယ်လျှက်ရှိနေမည်ဖြစ်သည်။ ဆိုုတော့ သာသနာပွဲ မလှူကောင်းဘူးလိုု့တော့ မပြောလိုုပါ။ ဒါပေမယ့် လှူတတ်ဖိုု့တော့ လိုုပါလိမ့်မယ်။ အပေါ်ကစာသားများက မှန်ပါတယ်။ဒကာမကြီး။ ဖြစ်သင့်တာက ငှက်ပျောသီးအမှည့် အုုန်းသီးအမှည့်များကိုု အရုုဏ်တက်ပြီးသည့်အချိန်မှာ ကပ်လှူပြီး မွန်းမတည့်ခင် စွန့်တာပိုုပြီးကောင်းလှပါတယ်။ ပြီးတော့ အထက်ကပြောတဲ့အတိုုင်း ငှက်ပျောသီးဆိုုပါလျှင် အဆင်သင့်ဘုုဉ်းပေးလိုု့ရသည့်အနေအထား အုုန်းသီးဆိုုပါလျှင်လည်း အဆင်သင့်ဘုုဉ်းပေးနိုုင်မည့် အနေအထား ဖြစ်အောင် စီမံလျှက် လှူဒါန်းသင့်လှပါတယ်။သိုု့မှသာ ဝိနည်းနဲ့လည်းညီပါတယ်။ အခုုဖြစ်နေတာက ဗုုဒ္ဓဘာသာဝင်များသည် သဒ္ဓါတရားတော့ ကေင်းကြပါလျှက် ပိုုင်းခြားဝေဖန်နိုုင်တဲ့ ပညာက မလိုုက်တော့ အလွဲတွေမှာ အမှန်ထင်လျှက် လုုပ်ဆောင်နေကြတာတွေ့ရပါတယ်။
အထူးသဖြင့် အပေါ်ကပြောတဲ့အတိုုင်း သာသနာပွဲဆိုုပြီး အုုန်းသီးစိမ်း၊ ငှက်ပျောသီစိမ်းများကိုု မှည့်သည်အထိ ပွဲထိုုးတာကိုု တွေ့နေရပါတယ်။ တချို့ဆိုုပါလျှင် ပလပ်စတစ်နှင့် ပြုလုုပ်ထားသော အုုန်းသီးအတုု၊ ငှက်ပျောသီးအတုု၊ သစ်သီးအတုုများကိုု ဘုုရားစင်တင်ကာ လှူဒါန်းထာတာမျိုးကိုုလည်း တွေ့မြင်နေရပါတယ်။ ဒါကမလုပ်ကောင်းပါဘူး။ အုုန်းသီး၊ ငှက်ပျောသီးလိုု့ ဆိုုလိုုက်တာနဲ့ နေ့လွဲသွားရင် (အကာလ) အခါမဟုုတ်ချိန်ဖြစ်သွားလျှင် ဥပုုသ်သည်များ၊ ရဟန်းသံဃာများနှင့် ဘယ်လိုုမှ မအပ်စပ်တော့ပါ။ ထိုုနည်းတူစွာ မြတ်စွာဘုုရားရှင်အတွက်ဆိုုပါအလျှင် ပိုုလိုု့ပင် မအပ်စပ်တော့ပါ။ ယာဝကာလိကမှာ အရုုဏ်တက်ချိန်မှစ၍ မွန်းတည့်ချိန်အထိ ကာလအတွင်း၌ စားရသည့် စားဖွယ်၊ ခဲဖွယ်များဖြစ်၏။ ဟင်းချက်၍ စားရကောင်းသော မုုန်လာဥ၊ မျှစ် စသောအမြစ်ခဲဖွယ်၊ ပိန္နဲသီး၊ထန်းသီး အုုန်းသီး၊ သရက်သီး၊ စသော အသီးခဲဖွယ်၊ မုုန့်ခဲဖွယ်များနှင့် နိုု့ရည် နိုု့ဓမ်းစသော အာဟာရများဖြစ်သည်။ ထိုု့ကြောင့် ယာဝကာလိကလိုု့ခေါ်တဲ့ အုုန်းသီး ငှက်ပျောသီးများကိုု အခါမဟုုတ်သည့် အချိန်များတွင် သာသနာပွဲဆိုုပြီး ၃ရက်၊ ၇ရက်၊ အောက်ထစ်ဆုုံး (၂၄)နာရီစတဲ့ မမှည့်မချင်းသော်ကောင်း၊အချိန်အခါမဟုုတ်သည့် အချိန်များတွင်လည်းကောင်း၊ အသင့်ဘုုဉ်းပေးသုုံးဆောင်နိုုင်သည့်အနေအထား မရှိသည့် အခြေအနေများတွင်လည်းကောင်း တင်လှူသည့်လုုပ်ရပ်များကိုု ရှောင်ကြဉ်ရမည်ဖြစ်ကြောင်း၊ တစ်ဆက်တည်းပြောလိုုသည်မှာ မိမိတိုု့ အိမ်တွင် အလှူအတန်းလုုပ်သည့်အခါ အချိုပွဲစသည်များကိုု ရဟန်းသံဃာများ ကပ်လှူသည့်အခါ၌လည်း အသင့်ဘုုဉ်ပေးနိုုင်စေရန် အသီးများကိုု ခွဲစိတ်၍လည်းကောင်း၊ အခွံခွာ၍လည်းကောင်း၊ လှူဒါန်းဆက်ကပ်ရမည်ဖြစ်ပါသည်။ ဆွမ်းလောင်းသည့်အခါ၌ကား သစ်သီးများကိုု အရှင်ဘုုရား ကျောင်းရောက်သည့်အခါ အပ်စပ်အောင် စီမံ၍ ဘုုဉ်းပေးပါဟုု လျှောက်ထားလှူဒါန်းမည်ဆိုုပါက ဝိနည်းနှင့်ညီသလိုု၊ အပြစ်ကင်းလည်း ကင်းမည်ဖြစ်ကြောင်း အသိပေးအပ်ပါသည်။

စာဖတ်သူအားလုုံး သက်ရှည်ကျန်းမာစိတ်ချမ်းသာ၍ လိုုရာဆန္ဒများ တစ်လုုံးတစ်ဝတည်း ပြည့်ဝကြပါစေ။
ဒေါက်တာအရှင်ဝိမလဝံသ(နာလန္ဒာတက္ကသိုုလ်)



ဖိုးသူတော် (www.phothutaw.com)
Credit:  သင်ကြားလေ့လာဗုဒ္ဓဘာသာ
 
 
 
ေန႔စဥ္သတင္းအသစ္မ်ားကို Email ပို႔ေပးပါမည္။
သင္၏ Gmail ကို ေအာက္တြင္ ျဖည့္စြက္၍ Submit လုပ္ပါ။
 
 
Top